Osaka şehri yaşayan bir organizmaya dönüşürse…

Spatial Bodies adlı bu etkileyici çalışma, Japonya’nın en büyük şehirlerinden Osaka’yı canlı bir organizma olarak hayal ediyor.

Japonya’nın Tokyo’dan sonra en büyük şehri Osaka’nın silüetine ait gerçek görüntülere dayanarak oluşturulan Spatial Bodies, fizik kurallarının çok ötesinde bir mimari vadediyor. Bu fantastik kısa filmde apartman binalarının tıpku bir sarmaşık gibi eğilip büküldüğü, ve yerçekimi etkisi olmaksızın havada asılı kaldığı görülüyor. Bu sıradışı çalışmanın ardında ise kendilerini “gizemli bir doğa/teknoloji tarikatı” olarak niteleyen sanatçılar ve film yapımcılarından oluşan AUJIK adlı bir kolektif yer alıyor.

AUJIK, Spatial Bodies hakkında yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanıyor:

Spatial Bodies şehir manzarasını ve mimari yapıları otonom bir canlılık ve kendi kendini tekrar edebilen bir organizma olarak betimliyor. Bu, yalnızca kendi doğası aracılığıyla evcilleşiyor ve işleniyor. Düzen ve kaosun arasında bir yerde titreşen devasa bir beton örtüsü.

Akıllara aynı zamanda büyük bir yankı uyandıran Christopher Nolan filmi Inception’daki sahneleri de getiren kısa film, benzer biçimde mimari yapıların olanaksız şekillerde davranması fikrinden yola çıkarak mimari deneyler yapan Victor Enrich’i de hatırlatıyor. Spatial Bodies’de kullanılan müzikler ise Daisuke Tanabe’ye ait.

Görsel: 'Spatial Bodies' / AUJIK

Görsel: ‘Spatial Bodies’ / AUJIK

Görsel: 'Spatial Bodies' / AUJIK

Görsel: ‘Spatial Bodies’ / AUJIK

Görsel: 'Spatial Bodies' / AUJIK

Görsel: ‘Spatial Bodies’ / AUJIK

Görsel: 'Spatial Bodies' / AUJIK

Görsel: ‘Spatial Bodies’ / AUJIK

Written by

Disiplinler ve kültürlerarası bir içerik deneyimi; en güncel felsefe, sanat, müzik, sinema, edebiyat, bilim ve teknoloji haberleri...